Fight Club igen

Det blev middag på "Taco Bar" här i Sumpan igår. Jag är inte så förtjust i "Taco Bar", men det var en rätt trevlig lokal och trevlig personal. Priset var ju även det på en bra nivå, så vi hade det bra.
 
Tillbaka hemma såg vi klart "Fight Club" som vi började kika på i fredags. Jag tror att det var jag som kom på att vi borde se den, bland annat med anledning av Meat Loaf. Valle somnade dock såsom brukligt i fredags, vilket gjorde att jag tog beslutet att stänga av, så att vi gick och lade oss istället. Igår när vi skulle fortsätta se filmen blev Valle sur på våldet och kände att hon inte hängde med i filmen, så det blev mest mobilen för henne. Lite tråkigt, men så kan det gå ibland :-). Det måste väl också sägas att "Fight Club" är en film som är riktad till män :-).
 
"Fight Club" var dock lika bra nu som när jag sett den förut, och fortsatt lika aktuell med psykisk ohälsa, kapitalism och terrorism. Gällande mitt minne tror jag mig inte att jag mindes att det var Helena Bonham Carter som hade den kvinnliga birollen. Antingen har jag inte reflekterat över det förut, eller så hade jag glömt det.
 
Summa summarum, "Fight Club" är minst lika bra och aktuell idag som 1999.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0