Ljusare tider

Det börjar ljusna när jag går till jobbet och är inte helt mörkt när jag går hem. Det är fint för humöret :-).
 
Annars har väl dagen och gårdagen inte bjudit på så mycket speciellt. Jag fortstätter med marvelfilmerna, nu senast såg jag "Iron Man 3". Bra som alla andra filmer i serien, men inte lika bra som de andra Iron Man-filmerna. "Iron Man 3" hade en konstig ton som pendlade mellan väldigt seriös och fånig. En rätt bra skurk, men jag vet inte riktigt om jag förstod vad han hade för mål och varför han fick så många medhjälpare. Det blev även lite konstigt när Tony Stark fixade fram massa självgående Iron Man-robotar. Behövs de med människor i då verkligen? ...och klarade han sig inte väldigt bra även utan Iron Man-dräkt? Bra att de tog upp lite om psykisk ohälsa, även om det blev fånigt i kontexten. Ja vad mer, det är verkligen Robert Downey Jr. som gör de här filmerna lite extra bra. Filmens absoluta höjdpunkt var dock när de visade en kort snutt från en Liverpool-match på TV :-).
 
Det är rätt många filmer kvar, så det lär dröja innan jag går tillbaka till mitt mer seriösa jag. Det är dock rätt skönt att fly verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0