Zodiac

När såg jag filmen "Zodiac" sist? På ett sätt är det lätt att svara, det var igår och förrgår, men jag tänker innan det? Känslan är att jag såg den tillsammans med Jesper och kanske några andra i korridoren. Gyllenhaal och Ruffalo mindes jag väl från filmen, men Robert Downey Jr., hade jag helt missat att han var med i filmen. Antar att jag inte riktigt hade koll på vem han var när jag såg "Zodiac" senast, och därmed inte lade honom på minnet. Han gjorde det dock bra, precis som Ruffalo. Gyllenhaal var väl däremot lite beige. Huruvida jag tyckte filmen var bra då minns jag inte så mycket av, men det som fanns i minnet var ändå att jag uppskattade filmen då. Nu när jag såg den igen med bättre bild osv var den ännu bättre. Väldigt lång, men aldrig tråkig. Även lite annorlunda för att vara ett kriminaldrama. Intressant att göra en film om något som inte hade lösts heller, det känns lite som en chansning, kommer folk vilja se det här? Det tror jag folk gjorde, och det med behållning. Tänk, Valle somnade inte ens :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0