Böcker

Lugn dag på jobbet idag, så jag kom hem rätt tidigt.
 
Beställde några böcker när jag kom hem. Det har nämligen tagit slut på olästa böcker i min bokhylla. Jag har sedan tidigare beställt några som inte har kommit, men nu beställde jag några till, begagnade den här gången, och skönlitteratur. Framigenom lär jag därmed ha en hel del att läsa.
 
Jag tror att jag slog rekord för mig själv för några dagar sedan genom att läsa ut min bok om Svensk Historia för tredje gången sedan jag köpte den för 5-6 år sedan. Smidig bok, de får in "hela" Sveriges historia från Vasa till nästan nutid på kanske 400 sidor med bilder. Jag tycker mig också märka att nya saker blir intressanta i boken ju mer jag lär mig. Det kan ju förvisso vara åt andra hållet också, att jag glömt bort en del som därmed var intressantare förut :-).
 
Jag har inte heller sett en enda match i dam-EM i fotboll. Jag har svårt att förstå om det är av ointresse eller av någon form av trots. Jag blev nästan lite glad när de åkte ut, vilket är en märklig känsla. Antar dock att det beror på att jag fått för mig att de haft en dryg vinnarattityd innan EM. Egentligen är det väl dock främst jag som är fånig :-).
 
Det blev kanske något dock för mycket där, men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0