En sliten familj

Nu har vi varit hemkomna ungefär en halvdag från festligheter på Åkerby Herrgård. Istället för att ha flera kalas slog vi ihop mamma, mig, Erik och Gunilla samtidigt, men även lite firande av Saga hanns med :-).
 
Vi började gårdagen med att åka till Nora och där gå en guidad tur i Maria Langs fotspår. Jag läste ett par av hennes böcker som barn, men har väl sedan dess glömt bort henne, vilket jag antar att de flesta andra har gjort också. Alla, eller många, av hennes böcker utspelar sig dock i Nora (Skoga) och därmed finns den guidade turen i Nora. Turen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig och innehöll utöver information även en del enklare skådespel. Det roligaste var dock att det var Maria Langs systerson som var med och höll i turen.
Här hade jag förvisso varit en gång tidigare, men inte under en guidad tur. Bysten föreställer Maria Lang och hon bodde i huset där bakom.
 
När jag tänker efter började vi faktiskt med glass här i Nora. Gott, men nu börjar det dyka upp lokalt producerad glass lite överallt, så kanske inte så speciellt.
 
Efter en enklare lunch i Nora körde vi vidare till Åkerby Herrgård. Där blev det bad, mat, biljard och mycket trevlig snack. Riktigt lyckad kväll med bra väder.
 
Boendet och all servering osv var väl inte top notch, men det gjorde inte så mycket med anledning av sällskapet, vädret och omgivningarna.
 
Idag är alla slitna och det sovs till höger och vänster här i Hässleberg :-).
En badbild kan jag bjuda på. Vädret var perfekt och temperaturen i vattnet var ialf över 20 grader.
 
Jag hade en tanke på att gå och se Mauro Scocco ikväll, men jag orkar inte. Imorgon lär det även bli lite äventyr i Östergötland. Ser jag fram emot.
 
Men först och främst, tack familjen för en trevlig kväll! ...och jag fick till och med ett par pussar av Lo :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0