Bad och bilköer

Det blev till slut Fregene igår och lite bad i både hav och pool. Det blåste dock rejält, vilket gjorde att det nästan kändes kallt, trots att det var väldigt varmt i luften.
 
Idag blev det ett annat ställe för bad, Sabaudia. Ett rätt fint ställe för sol och bad. I övrigt är det en stad som grundades under Mussolinis tid och därmed är känd för sin fascistiskta arkitektur. Den delen av Sabaudia var dock inget vi fördjupade oss i under besöket :-). 
 
Även om jag tycker det är både skönt och trevligt att bada när det är varmt, så är ju solen ett jävla aber. Jag kan ju inte komma undan från att ialf bli lite bränd, även om jag har solkräm, skjorta och parasoll. Brunidealet gör ju inte heller saken bättre.
 
Det blir en ambivalent känsla, samtidigt som jag tycker det är rätt kul att vara på stranden hatar jag det.
Stranden i Sabaudia.
Ambivalens...
 
Det är väl ungefär det vi har gjort de senaste två dagarna. På hemvägen från Fregene hamnade vi i en lång bilkö igen... Idag gick det bättre, men det är för många bilar i det här landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0