Fenixorden

Det ser ut som att konserten med Echo & the Bunnymen är framflyttad. Illa, jag hade sett fram emot den.
 
Eftersom Valle pluggade mycket i helgen blev det mer läsa bok än att kika film och dokumentärer. Jag läste därför mycket av "Harry Potter och Fenixorden". En tjock bok får en säga, så det tog sin tid. De är bra böckerna om Harry Potter, men den här var nog den sämsta hittills, men ändå väldigt bra, så något ambivalent :-).
 
Det är något med Harry Potter-böckerna som jag inte tänkt på i andra böcker. Det att Rowling bygger upp väldigt mycket runt själva huvudberättelsen. Det blir lite av ett universum istället för en rak berättelse. Jag får nästan känslan av att hon skrev utifrån stolpar, och inte från början till slut. Det kanske ofta är så, och det är bara en känsla, men som sagt jag har aldrig fått den känslan när jag läst någon annan bok.
 
Nu blir det en minst lika tjock bok genom "Dune" innan jag fortsätter med Harry Potter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0