Något mest för att...

Jobb några timmar idag med. Det blir sedan lite apatiskt när jag väl är hemma. Försöker träna lite, men inte så väldigt mycket annat. Läser lite Harry Potter och uppdaterar Twitter i jakt på utveckligen i Ukraina.
 
Jag har dock hunnit se de två delarna om Tjernobyl från Världens Historia. Obskyrt att se vackra bilder från Tjernobyl och Kiev från innan kriget. Nu är alla bilder jag ser därifrån bilder av krig. Lärde jag mig något nytt, ialf en sak, att ryssarna såg till att det regnade ned radioaktivitet innan det nådde Moskva. Intressant att de inte heller riktigt lyckats koppla en ökning av cancerfall efter olyckan, även om jag inte riktigt greppade om det handlade om cancer generellt eller vissa cancerformer. Även intressant att se intervjuer med vissa av hjältarna från katastrofen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0