Rom

Nu spenderar vi några dagar i Rom.
 
Situationen på Arlanda var inte riktigt så jävlig som befarat, och det mesta flöt på hyggligt.
 
Det var riktigt jävlig turbulens under en kort tid på flyget hit. Det värsta, eller ialf bland det värre, jag varit med om. Lite spännande.
 
Flyget var något försenat.
 
Jag lyckades inte hitta något bra sätt att se CL-finalen igår när vi kom ned, så jag missade den. Trist, men värre saker har hänt. Tråkigt med förlust, men sådant händer. Ingen idé att gråta över spilld mjölk. Tråkigt att se bilderna från inför matchen när människor sabbar och ställer till så att matchen var tvungen att skjutas upp. Trist för alla som blev av med sina tillhörigheter också. Jag är kanske inte jätteförvånad, men trist ändå.
 
Idag blev det lunch i Testaccio och sedan en tur till Villa Torlonia där bland annat Mussolini bodde mellan 1925 och 1943. Utöver själva huset där Mussolini bodde finns en stor park, konstutställningar osv. Trevligt ställe. Vädret är även perfekt idag. Typ 26 grader, alltså inte för varmt, men det verkar som att det kommer att bli olidligt varmt om några dagar...
Det vacka Villa Torlonia, endast jag som stör skönheten :-).
 
Just det, trist att ÖSK förlorade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0