Lördag och ledigt

En veckas ledighet framför mig, och i eftermiddag åker vi till Italien om allt går som det ska. Härligt ska det bli.
 
Det börjar bli kallare efter en ovanligt varm november. Det gör det jobbigare att ta sig till utegymmet och springa ute osv, men annars gör det mig inte så mycket.
 
Slutet av veckan har för min del inte inneburit något särskilt spännande. En taskig börsvecka, där det mesta gick emot förvisso, men annars inte så mycket.
 
Jag har dock hunnit se ett par dokumentärer, varav den ena var riktigt bra och handlade om Anita Ekberg. Det var intervjuer med henne när hon var gammal och rätt sliten, men hon var väldigt underhållande. Jag kan tänka mig att hon inte alltid haft det så lätt, men det var inget gnäll på henne, och hon menade även att det glamorösa livet inte alltid är så glamoröst. Jag har inte sett "La Dolce Vita" och har aldrig haft någon uppfattning om Anita Ekberg. Eventuellt har jag haft fördomar om att hon var någon form av störig diva, men isf ändrades den uppfattningen efter att jag sett dokumentären. Hon bodde tydligen även utanför Rom, och det var flera platser som visades som jag nu känner till. Det kanske också påverkade den positiva uppfattningen.
 
Jag såg även dokumentären "På spaning efter Proust". Jag hade ingen större koll på Marcel Proust tidigare, och jag blev inte mer sugen på att ha det nu efteråt heller. Det föreföll vara depp, depp, depp... Det tror jag inte skulle ge mig så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0