Jefferson Starship och Deep Purple

Marconi plays the mamba... Kan det bli bättre lyrik? Ja det kan det, men rädslan för att vara vad som brukar kallas folklig är äckligare. Du blir inte ledsen av att höra "We Bulit This City" av Starship, det kan jag lova :-).
 
Vad vill jag säga med det? Jo det beror på mitt konstanta agg mot försöken att sticka ut på ett sätt som på många sätt främst är föraktfullt mot andra människor. Starship är ett band som ingen med det minsta kredd skulle erkänna att denne gillar, därför köpte jag t-shirten, förvisso med Jefferson Starship, men det spelar mindre roll.
 
Som ni kanske förstår såg jag både Jefferson Starship och Deep Purple igår kväll. Det förra bandet för att jag ville och det andra för att jag någon gång borde. Jefferson Starship var kul, men Deep Purple var helt jävla magiska.
 
Jag och Felix var där och såg dem på Hovet. Jag vet inte om alla kom samtidigt, eller om det var dålig organisation, för det var lång kö för att komma in, men det gick snabbt. Jag var rädd att missa Jefferson Starship, men vi hann in i tid.
 
Alla hade inte kommit när Jefferson Starship spelade, och alla satt, så det var väl inte perfekt stämning när de spelade. Inramningen var alltså inte den bästa, men kul var det ändå. De drog av alla stänkare från "Somebody to Love" till ovan nämnda "We Built This City". Även om det inte går att säga att det var samma band på scen nu som när de här låtarna spelades in, så finns ändå koppling genom David Freiberg 84 år gammal, och Donny Baldwin. Jag vet inte om jag sett någon sådan gammal människa på en rockscen förut :-). Hur orkar han kuska runt i världen i den åldern :-)? Kul var det, och även om en kan diskutera vad det var för band vi såg, så trodde jag aldrig att jag skulle få se de här låtarna framföras live av något annat än ett coverband.
Gårdagens uppsättning av Jefferson Starship.
Glad med ny tröja :-).
 
Jefferson Starship var som sagt roliga att se, men Deep Purple var ju huvudnumret, och det var de verkligen med den äran. De drog av alla låtar som jag känner till, och jag antar att det var någon form av turné med hits. Det var imponerande att se. Ian Gillans röst höll överraskande bra och att bara se gitarristen och keyboardisten spela var en ynnest. Konserten gav en känsla av kvalitet. Jag har egentligen inte så mycket mer att säga än att jag blev mäkta imponerad och att det var mycket bättre än jag hade förväntat mig. Det enda negativa var att det satt en mycket illaluktande gubbe framför oss :-).
McBride, Gillan och Glover - Hatten av!
 
I övrigt har väl varken Jefferson Starship eller Deep Purple haft någon större inverkan på mitt liv förut. Jag har uppskattat låtar med båda banden och ständigt blandat ihop Deep Purple med andra band eftersom jag har haft för dålig koll, men det hoppas jag kunna undvika nu :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0