Shutter Island

En något märklig vecka så här långt. För egen del har det inte hänt så där jättemycket, men samtidigt har det det, även om det inte kan ses som jättemycket :-). Efter att ha ätit middag en kväll i veckan fick jag kraftig magkatarr, och det var länge sedan jag hade. Det har dock gått över nu. Tidigare har det hängt kvar länge, vilket inte verkar vara fallet nu. Det var hursomhelst länge sedan jag fick ett sådant kraftigt "anfall". Kan det ha varit vinägern? Svårt att säga. I övrigt var vi och käkade middag en kväll med Amir och Joanna på Selma's här i Sumpan. Trevligt värre.
 
På det större planet har veckan varit galen, eller ialf Putin. Det är inte ovanligt, men lätt att glömma bort när en är marinerad i Sverige, att Putin styr ett enormt land med stora resurser som sitt egna företag typ. Nu har han målat in sig i ett hörn och gör därmed än mer sjuka grejer. Som sagt, jag antar att det inte är helt ovanligt, men jag har aldrig sett det så här nära. Hitler-referenserna må vara dåliga, men det är den närmsta likheten som slår mig.
 
Till rubriken istället. Igår såg vi "Shutter Island". Jag uppskattade den mer nu än när jag såg den sist. Berättelsen är må hända både märklig och rätt enkel, men stilen på filmen är snygg. De konstnärliga delarna uppskattade jag mer nu än sist. 
 
Tidigare har jag bedömt filmen som mindre bra, och det för att tvisten blev lite för vanlig där i krokarna av när filmen kom ut. Jag har även för mig att jag hade skrivit något om filmen efter att jag såg den sist, vilket bör vara för över 10 år sedan, men jag hittar inget när jag söker i bloggen. Det betyder dock inte att det inte finns något. Hursomhaver, filmen är inget mästerverk gällande manus, men hantverket är väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0