Vrak

En timme extra idag. Tänk om fler dagar var på det sättet :-).
 
Soligt och härligt har det varit ute också. Vi passade därför på att åka till Östermalm för lite brunch på Nybrogatan 38. Som vanligt när det gäller brunch var det typ vi och massa brudar. Brunchrätterna med ägg som vi åt var utmärkta och jag kan inte klaga på creme bruleen heller :-).
 
Efteråt drog jag till Vrak, vilket jag tänkt göra i säkert över ett halvår, men det har inte blivit av. Jag försöker väl mest inbilla mig att jag är intresserad :-). Hursomhelst var jag där idag. Det var inte helt oväntat några utställningar gällande olika vrak i Östersjön. För mig var det den om Estonia som var mest intressant, och väldigt sorglig. De hade en ljudupptagning från Estonia och de andra båtar som svarde på deras mayday. Det kanske sades mer, men en fick höra från när Estonia ropade ut mayday tills de andra båtarna inte fick tag i Estonia längre och de började förstå att Estonia sjunkit.
En del av bogvisiret från Estonia.
Skeppet Äpplet har ju varit hett i dagarna, och här är några delar från henne.
Jag passade även på att besöka minnesplatsen för offren från Estonia som ligger i närheten.
...och nej, jag lyckas inte förstå storheten med tillbyggnaden av Liljevalchs.
 
Det var väl på ett ungefär vad jag hann med under den här förlängda dagen :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0