Nu i Delhi

Igår kväll började det strula lite för oss. Valle blev magsjuk och mår fortfarande halvbra, även om det är bättre. Även jag fick en släng av bubblig och lös mage, men inte alls som Valle. Jag är förvisso van med att ha en mage som strular, så för mig var det ingen större skillnad, även om jag kände att något var lite tokigt. Efter ett toabesök blev det dock ganska bra för mig.
 
Men, men vi har tagit oss till Delhi ialf, och det gjorde vi med flyg - IndiGo. Det var inga större konstigheter förutom att taxichauffören först körde till fel terminal.
 
På flygplatsen i Delhi hade vi svårt att få Wi-Fi, vilket är ett återkommande problem, och vi måste nog försöka köpa ett indiskt sim-kort. Det verkar som att det ska gå att fixa på något sätt utan att byta ut sitt eget, men vi har inte kollat på det i detalj än. Det går inte att lösa det med de abonnemang vi har nämligen, och att surfa eller ringa härifrån utan någon extra grej är superdyrt.
 
Vi hade beställt en taxi från hotellet, men den kom inte. Punktering sades det, men jag är tveksam. Vi fick lösa det med en annan taxi, och det gjorde ingen större skillnad.
 
Vårt hotell här, Staybook Jyoti Mahal, är rätt risigt, men det ska nog gå bra. Rummet är stort ialf. Jag blev lite lurad av bra recensioner på Hotels.com, men när jag kikade nu på Google Maps, var det rätt ljumna recensioner där.
 
Inatt är tanken att vi ska åka till Taj Mahal, och vi ska försöka få några timmars sömn innan om det går, och förhoppningsvis mår Valle hyggligt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0