Tsaren

Nu packar vi väskorna för att förhoppningsvis komma iväg till Indien i eftermiddag efter byte i Dubai.
 
De senaste dagarna har jag läst ut Bill Browders "Tsaren" om Putin och korruptionen kring honom. En uppföljare till "Mitt krig mot Putin". Jag ville läsa ut den innan vi åkte iväg, för att inte ta med en halvläst bok på resan. Jag vill ju nämligen ha något att läsa under resan, och har jag med en halvläst bok är risken att det jag har att läsa tar slut för snabbt.
 
Precis som "Mitt krig mot Putin" är "Tsaren" mycket lättläst. Det är förvisso en rätt tjock bok, men det är ändå inte för mycket onödigt lull-lull. Jag är säkert en bland många som typ inte orkar bry sig så mycket om diktatorer som roffar åt sig massa pengar, men ju mer jag lär mig desto mer irriterad och intresserad blir jag. Det är så extremt stora summor här, och det är ju faktiskt stulet från folket. Det som är värst, och som förvisso är självklarheter, är hur alla runt Putin är lika korrumperade. Alltså att det blir en elit, klan, eller vad en ska kalla det, som utnyttjar andra. Det är inte speciellt svårt att bli irriterad på.
 
I övrigt träffade jag Nisse här i stan igår, vilket var otroligt trevligt efter allt som har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0