Annars då?

Grått och lite regnigt ute, men inte några mängder regn. Rätt kyligt, 14 grader nu, men det ska bli bättre imorgon.
 
Igår blev det lite dokumentärer och tre kortare träningspass. Idag lär det bara bli ett träningspass, men även lite tvätt.
 
Imorgon är tanken att jag ska späcka dagen, men det återkommer jag till.
 
Eftersom jag och päronen besökte massa slott i början av veckan såg jag igår de två avsnitten från "Hermans Historia" om Karl XI. Han hängde en del på Strömsholm slott, så jag kände att jag behövde fräscha upp minnet lite gällande honom. Läckö slott dök upp i dokumentären och tavlan föreställande Karl XI:s kröning som återinns på Strömsholms slott dök också upp. Det är något visst med att ha varit på de platser som visas i dokumentärerna jag ser. Det blir lite mer levande.
 
Jag har sett två rätt usla Beck-filmer de senaste dagarna; "Familjen" och "Invasionen". Två usla manus, men där Marie Robertson ändå lyckas få till något i den förra. Den senare är så bedrövlig att det inte finns något gott att säga om den.
 
Jag vill dricka mer vin! Jag kikade igenom en bok jag har med 101 olika viner som en bör prova. Samtidigt känner jag att jag inte bör dricka något som sannolikt inte är bra för hälsan, men med måtta och inte varje dag bör nog vara ok :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0