Blåbär

Något nytt varje dag brukar jag vara inne på. Det är väl förvisso svårt att inte göra något nytt under en dag. En tittar väl på något en inte sett förut, eller diskuterar något en inte gjort förut osv osv, men jag gillar ändå tanken att besöka, eller göra, något lite annorlunda varje dag om det är möjligt.
 
Igår plockade vi blåbär. Det är kanske inte nytt för mig, men jag kan inte minnas att jag tidigare plockat blåbär i sådana mängder att jag kunnat ta med det hem för att ha i exempelvis gröten, men så blev det igår. Vi besökte Linus ute på Värmdö och gick in i skogen där. I vackert väder plockade vi ungefär en liter blåbär. Det var rätt små blåbär, så det tog sin tid, men det var gott att äta dem imorse :-).
I blåbärsriset.
 
När vi ändå var i Gustavsberg passade vi på att besöka Gustafsbergs fabriksbutik, och det var första gången jag på riktigt förstod att det är rätt dyrt med finporslin. Det var några hundralappar dyrare per pryl än vad jag trodde. Det blev därmed inga inköp, eller snarare hittade vi inte just den typ av frukostskål som vi letade efter.
 
Efter en trevlig middag på restaurang Tyra åkte vi tillbaka hem till stan. En trevlig dag med en för mig mer eller mindre ny aktivitet. Det behöver inte vara jättespännande för att det ändå ska kännas givande :-).
 
Nu är jag i Hallsberg. Det regnar och är tråkigt väder, men dagen har varit härlig. Jag har blivit firad av föräldrarna, systrarna och deras barn. Jag har fått ett par fina lurar och en stilig ungdomlig t-shirt, så jag är mycket nöjd :-).
 
Imorgon blir det förhoppningsvis Läckö slott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0