Gå i sömnen

Igår natt gick jag en liten sväng i sömnen. Det händer sällan numera, eller det har väl alltid varit sällan, men det är nog mer sällan nu än vad det var när jag var barn. Nuförtiden är det främst i kombination med någon dröm. Det kan vara en dröm som handlar om att jag kommer för sent eller något, då händer det att jag vaknar stående och är på väg någonstans. Det var en liknande grej som hände igår natt. Jag drömde att jag föll ned från en hög höjd, och jag var för någon sekund övertygad om att min sista sekund var kommen, men så vaknade jag av att en söt och go sambo ropade "Andreas" :-). Då stod jag någon meter från sängen och var på väg ut i den större delen av vårt boende. Samtidigt märkte jag då att jag fortfarande levde, så det var på alla sätt en positiv överraskning :-).
 
I övrigt såg jag igår "Boris Becker: Tenniskungens fall". Boris Becker har alltid funnits i mitt liv som en av de största tennisspelarna, men jag vet inte om jag någonsin sett honom spela. Hans namn nämndes mängder av gånger när jag växte upp, men någon annan koll har jag inte haft på honom. Grymt att han vann Wimbledon när han var 17 år. Det är nästan lite sjukt. Annars var det väl ingen positiv dokumentär om honom. Skattesmitning och fängelsestraff, men han verkar leva ett rätt gott liv, det får en ge honom :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0