Lakritsöl och Joyce Carol Oates

Igår provade jag min i helgen införskaffade alkoholfria lakritsöl från Helsingborgs bryggeri. Till en början väldigt god, men en hel 33:a blev faktiskt något för mycket. På det stora hela dock en rätt intressant smakkombination.
 
Igår såg vi en dokumentär om Joyce Carol Oates "A body in the service of mind". Jag kan inget om Oates och har inte läst någon av hennes böcker, men dokumentärer brukar ändå kunna göra att jag blir lite intresserad, den här ledde dock till motsatsen, och det tror jag beror på hur själva dokumentären var upplagd. Den var väldigt långsam, kanske till och med trist, och det var inga längre intervjuer med Oates. Istället var det rätt många klipp med hennes negativa tweets om Trump och annat som nästan gav en aktivistisk vänster-känsla. Det är inte fel i sig, och Oates är säkert pro det, men hon förefaller vara så pass intelligent att hon kan föra längre resonemang om sina ståndunkter, vilket inte alls kom fram i dokumentären. Det gav mig en känsla av att dokumentären ville visa en riktad bild mer än en objektiv bild. Jag kan givetvis ha helt fel, och som sagt, jag kan ju ingenting om Oates, men det var lite intressant att jag hade den känslan när jag såg dokumentären innan jag i eftertexterna såg att dokumentären var producerad av Jonas Gardell.
 
I övrigt en dag som främst innebär en ängslig väntan, men som hittills haft en väldigt fin morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0