A Long Way Down

En dag i trötthetens och slaskets tecken har det varit, men jag tror det blir bättre imorgon med både tröttheten och slasket.
 
Ibland läser jag något för mig oväntat, och den här gången var det boken "A Long Way Down" av Nick Hornby. Vi tog med den från Rom när Valle rensade ut lite sist vi var där. Jag tänkte att det var dumt att kasta en bok på engelska av Nick Hornby. Jag har nämligen uppskattat flera av de filmer som baserats på hans böcker tidigare. "A Long Way Down" handlar om fyra personer som alla var för sig bestämt sig för att ta livet av sig genom att hoppa från en hög byggnad på nyårsafton i London. Med anledning av att de råkar träffa på varandra uppe på byggnadens tak kommer de överens om att de inte ska ta livet av sig, och de bilr istället ett litet gäng som hänger vid olika tillfällen. En rätt intressent idé för en bok, men det leder ingenstans. Det blir lite förvecklingar, men inte så mycket mer än så. En helt ok och kul bok, men inte speciellt minnesvärd.
 
Nu ska jag nog gå tillbaka till Miss Marple igen :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0