Torsdag

Jag såg nyss ett reservbetonat Liverpool förlora mot Union St.Gilloise med 2-1. Inte oväntat med det laget, men lite trist att ingen av reserverna imponerade.
 
Under veckan har jag sett "Hooja - The movie". Jag uppskattar absolut vissa delar av Hoojas underhållande musik. Den här dokumentären, eller vad den ska kallas, var dock lite svår att greppa. Var den seriös? Gjorde sig grabbarna i Hooja till? Sannolikt. Jag hade lite svårt att förstå syftet med dokumentären.
 
Jag har även sett miniserien "Mitt liv som Marilyn" om Marilyn Monroe. Jag har nog alltid varit rätt positivt inställd till Marilyn Monroe, men riktigt varför vet jag inte, antagligen för hennes girl next door-utseende. Jag har sett någon enstaka annan dokumentär om henne, varit på en utställning om henne och har en del tavlor med hennes porträtt. Den här serien gjorde dock att jag nästan tappade intresset för henne. I serien har hon gjort allt rätt och varit genomgående helt fantastiskt. Hon framstår som ett geni, nästan som en form av övermänniska. Det kanske hon var, men det är svårt att koppla ihop det en ser med det som sägs i serien. Det kändes som att titta på propaganda.
 
Annars en bra vecka så långt :-). Fantastisk börs idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0