Atonement

Av någon outgrundlig anledning kan jag inte nå bloggen från Chrome. Jag kan logga in, men jag kan inte se bloggen. Det fungerar dock bra på telefonen och med Explorer, eller vad den webbläsaren heter nuförtiden!? Gissar att det här problemet inte bara gäller för mig, så om någon önskar läsa och använder Chrome får jag rekommendera en annan webbläsare.
 
Lördag igen. Veckan gick fort med anledning av att en del kvällar var fullspäckade.
 
Igår såg vi filmen "Atonement". Ett ord jag inte kände till den svenska betydelsen av, men som tydligen betyder försoning. Atonement är inget ord som låter obekant, men det förefaller ändå som att jag inte hade lärt mig det tidigare.
 
Filmen är knappast ny, utgiven 2007, och jag tycker mig känna igen omslagsbilden som syns på streamingtjänsterna, men jag hade inte sett den förut. Bra skådisar och en rätt spännande intrig med en person som blir falskt anklagad för sexuella övergrepp av ett barn. Något långsam i tempot ibland, men jag förstår att den fått bra recensioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0