Blåsig söndag

Det har bokstavligen stormat i Sverige de senaste dagarna. Här i Sumpan har det varit rätt lugnt, men det är blåsigt ute. Förvisso även soligt, men blåsten gör det inte så där behagligt som det skulle kunna vara.
 
Inga konserter eller andra planer den här helgen. Jag och Bias skulle på teater, men han blev sjuk, så det blev inget.
 
Liverpool vann borta mot Newcastle igår. Det var lite oväntat och målen var vackra. Newcastle fick dock sin målvakt utvisad efter det, så det är svårt att bedöma hur bra det egentligen var. Något som tråkigt nog var tydligt var att Liverpool trots utvisningen inte hade kontroll på matchen. Mittfältet var värdelöst och Newcastle-spelarna kunde bara springa rakt igenom. Mittfältarna är för långsamma, de hinner inte med. Det gjorde att Newcastle hade flera bra chanser, trots numerärt underläge. Så här har det sett ut hela säsongen, Liverpool ofta något bättre, eller lika bra som motståndarna, men släpper till väldigt mycket bakåt. Den här gången hade dock Liverpool turen på sin sida, men skickligheten framåt bidrog givetvis. Även Alisson var grym.
 
Jag såg även en gammal dokumentär om Kerstin Ekman - Drottningen av Svartvattnet. Förefaller vara en klok kvinna med en klingande gnällig dialekt :-). Jag är långt ifrån insatt, men känns som "balls" att lämna Svenska Akademien med anledning av det som hände Salman Rushdie. Jag borde köpa en av hennes böcker bara för att.
 
Jag hann även med "Monarkins rebeller" från Världens Historia. Fint med lite bilder från Irans Shah och Grace Kelly. En dokumentär i två delar som gav mer än vanligt.
 
I övrigt har jag svårt att se att det var vettigt att Ribbenvik inte fick vara kvar som GD och att det inte verkar som att polisen i Sthlm anser att det ska brännas koraner någonstans i Sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0