Lockpojken

På vardagskvällarna kan det vara skönt att se en film, men helst inte en film som är för lång. Det kan även vara lite svårt att hitta en film som både jag och Valle finner intressant. Igår tänkte jag att de "nya" Beckfilmerna borde vara något som Valle skulle uppskatta. Lite Sthlm och inte allt för våldsamt, samt blandat med lite humor. Jag valde därför filmen "Lockpojken" som är den första av Beckfilmerna med Peter Haber. Jag har inte sett alla, men de jag har sett minns jag som rätt lättsmälta filmer. Det fick jag äta upp lite nu. "Lockpojken" är allt annat än lättsmält. Det är pedofiler, barnporr, misstänkt rasistiska mord, knarkande barn, regn och mörker hela tiden. På det grafiskt våld och hög musik. Det blev nästan parodiskt att se det, men ändå rätt underhållande.
 
Alltså för mig är ju Beck helt ok, men kanske lite fånigt. Jag minns det ju som att jag var trött på alla rätt trista Beckfilmer som gick på kvällarna när jag växte upp, men inte kan alla vara så här galna som "Lockpojken"? Då har jag nämligen lite svårt att förstå mig själv :-). Jag hade definitivt sett den här filmen förut, och jag har sett många fler i serien, men jag minns dem verkligen inte som några våldsorgier som den här. "Lockpojken" är en riktigt dyster film.
 
Jag har svårt att se att Valle vill se några fler filmer i serien, men vi får väl se :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0