Alla mina små projekt

Det är svårt att få tid till alla små projekt jag har. Imorgon börjar jag jobba igen, och då kommer det ta ännu längre tid. Spelar ju mindre roll egentligen, men vore ju skönt att vara ledig mest hela tiden :-).
 
Eftersom jag läste igenom alla Harry Potter-böcker förra året, och året innan, bestämde jag mig för att se om alla filmer en gång till. Det är således ett projekt jag har nu. Jag hade tänkt att se så många som möjligt nu under ledigheten, och jag har faktiskt lyckats ganska bra. Jag har hunnit igenom fem av åtta nu. Jag försöker även se dem seriöst, inte att jag har dem på i bakgrunden medan jag gör något annat osv.
 
Fången av Azkaban - Bättre nu än sist jag såg den. Jag hängde med lite bättre än vad jag gjorde sist, då jag minns det som att jag hade en känsla av att jag inte riktigt greppade helt vad som hände. Nu tyckte jag dock allt var tydligt. Om jag tidigare varit något tveksam till manuset, så får jag ändra mig. Allt hängde ihop bra. Fantastisk film.
 
Den flammande bägaren - Här har Harry Potter blivit lite äldre och både filmerna och böckerna får en något vuxnare ton. Bra film här med, men här tycker jag även att manuset börjar bli lite hattigt ibland. Har en inte berättelsen från böckerna i huvudet kan det ibland hoppa lite snabbt. Bra film, men jag håller nog de tre förra som bättre.
 
Fenixorden - Sannolikt den sämsta boken och den sämsta filmen i serien. Gällande filmen är den ialf sämst så här långt. Jag tyckte att "Den flammande bägaren" var rörig, men här blir det ännu värre, och blir ännu svårare att hänga med om en inte känner till berättelsen sedan innan. Slutscenen på Trolldomsministeriet tycker jag är väldigt rörig. Filmen är dock på det stora hela bra. Alla Harry Potter-filmer är väldigt bra, och de tåls definitivt att ses igen och igen.
 
Något helt annat. Jag måste glömt att skriva att jag såg en dokumentär om Watergate förra veckan. Det jämfördes en del mellan Nixon och Trump, men är den jämförelsen verkligen rättvis? Jag blir som så många gånger förut även väldigt nyfiken på Nixon. Vad var hans mål med allt gällande Watergate egentligen? Var det verkligen att störta demokratin som det låter ibland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0