Pestens Tid

Det blev mycket läsande igår eftersom det var en lugn dag och mycket tradig flygtid. Jag läste Stephen Kings "Pestens Tid", och idag blev jag helt klar med den. En riktig tegelsten, men en dras verkligen in i boken. Det var samma med "Det". Det är en rätt rörig bok med mängder av karaktärer, och storyn blir inte helt förklarad. Vem, eller vad, är egentligen Randall Flagg? Det spelar dock mindre roll, för det är så pass spännande ändå. ...men en viss bitter eftersmak ger det ändå.
 
Det som mest imponerar på mig är hur King lyckas få ur sig så mycket text. Det borde ta evigheter att skriva många av hans böcker.
 
Jag försökte nu hitta någonstans där jag kunde se någon av de serier som gjort utifrån boken, men ingen av de streaming-tjänster jag har tillgång till kunde hjälpa mig med den saken, förutom då att komma fram till att serierna inte finns där :-).
 
Bra start på börsåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0