Rada upp lite för minnet

Jag är ju lite fast i Supernatural, och det kommer jag vara ett tag, men eftersom jag är klar med Harry Potter har jag lite tid att förkovra mig i annat igen. Vet inte om ordet förkovra är helt riktigt i sammanhanget, men det spelar mindre roll :-).
 
Jag såg för en tid sedan de två dokumentärerna om Selma Lagerlöf, men jag hade svårt att bli betagen.
 
Igår såg jag "Grunge: En berättlelse om musik och raseri". Grungen slog igenom ett tag innan jag förstod att musik var en identitetsgrej. Jag har ju förvisso knappt gjort det ännu, men då förstod jag det verkligen inte :-). Att grungen var rebellisk hade jag inte förstått förrän igår... Att de var pro abort osv, och det fattade jag inte heller att det var en grej på 90-talet i USA. Ibland är jag pinsamt oinformerad.
 
"Sovjetunionens uppgång och fall" såg jag också för en tid sedan, men var nog inte så mycket nytt under solen, men är ju alltid intressant.
 
För några år sedan lovade jag på jobbet att jag skulle äta upp en sko om Estonia hade kolliderat med en ubåt, och jag tror att jag slipper äta upp den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0