Fjäderholmarna

Valle tycker om att åka ut i skärgården. Jag har inget emot det, men ser kanske inte riktigt samma tjusning i det. Däremot tycker jag om att ha en förståelse för vad något är. Alltså när någon pratar om Grinda, Fjäderholmarna, Möja osv, så vill jag att jag ska ha en djupare förståelse än bara en påhittad bild i huvudet. Det går ju att kika på bilder osv, men jag vill ha min egen upplevelse. Det får jag ju om jag nu besöker de här öarna :-). Idag åkte vi därmed till de närmsta öarna, Fjäderholmarna, eller Stora Fjäderholmen, om jag ska vara riktigt noga, för vi besökte bara just den ön. Det var det många andra som gjorde också. Det är uppenbart väldigt populärt att åka ut till dessa öar, och det tar ju bara knappt 30 minuter från Nybrokajen. Trots en hel del folk var det ändå ganska trevligt att gå runt på ön. Det fanns mycket hantverk att kika på och flera restauranger. Vi hängde därmed där 2-3 timmar och hade en utmärkt dag :-).
Bättre har vi kanske blivit på bild någon gång, men det får la duga :-).
Lite träning ska ju hinnas med!
Ni har sett liknande bilder förut, men det är ju ändå rätt fint!
 
Det var den här söndagen, nu är det snart arbetsvecka igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0