7-0

Just nu känns det som att jag lever i en låtsasvärld. Att Liverpool slog Man Utd med 7-0 idag känns helt verklighetsfrånvänt. Jag antar att det är sådana här osannolika händelser som får människor att bli religiösa. Liverpool hade förvisso börjat hitta lite form innan matchen, men Man Utds form var inte sämre. Att det då skulle bli ett sådant här slutresultat känns som sagt inte på riktigt. En märklig säsong det här, men efter den här matchen vet jag inte om det spelar så stor roll hur det går, men jag har svårt att se att Liverpool, rätt coachat, inte kommer fortsätta att gå bra i vår.
 
Annars en rätt lugn dag med träning och handling.
 
Jag såg den ett par år gamla dokumentären om Nils van der Poel - "Dåre eller geni?". Jag tyckte han gav ett riktigt härligt och intelligent intryck. Jag är för oinsatt i mängdträning, men det verkade ha fungerat för Björn Ferry också, så det är nog inte orimligt. Att Nils var så klok att han tyckte att folk inte skulle sluta leva också var fint att se.
 
Jag såg även Dokument Utifrån - "Inuti krigets Ryssland". Där intervjuas människor som bor i Ryssland hur de ser på kriget i Ukraina osv. Inte den bästa dokumentär jag sett, men intressant att se lite mer på riktigt hur vanliga människor ser på kriget, och det är högt och lågt.
 
Till sist såg jag "Den grymme faraon" om Cheops. Där kommer de fram till att det inte var slavar som byggde hans pyramid. Jag gissar att det kan vara lite av en definitionsfråga, men ändå lite överraskande för mig.
 
Jag glömde att jag såg en dokumentär om hur Colosseum byggdes osv i veckan. Det är minst sagt ett imponerande bygge i relation till när det byggdes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0