Hämndens pris

En arbetsvecka utan större utsvävningar vare sig på eller efter jobbet.
 
Liverpools seger mot Wolves i onsdags var ett glädjeämne. Inte för att Wolves är något fantastiskt lag, men det var länge sedan jag såg Liverpool vinna så pass övertygande. Det gör att jag ändå är lite optimistisk inför matchen mot Man Utd på söndag.
 
Igår såg jag "Hämndens pris" från Beck-serien. Det är den första filmen i den andra delen av filmer. Helt plötsligt var allt mycket ljusare, och det regnade inte hela tiden. Polisstationen hade tydligen installerat lampor och vädret blivit bättre. Personalen på stationen var också mer eller mindre utbytt. Var hade Stina Rautelins karaktär tagit vägen exempelvis?
 
Den här Beck-filmen är också en av de filmer i serien jag kom ihåg rätt mycket ifrån. Jag kan inte säga säkert att jag sett hela förut, men jag minns starkt vissa delar där poliser mördas och Shanti Roneys karaktär. Han är riktigt bra som psykopat, och hans scener med Gunvald är väldigt bra. Jag minns också att det var Kjell Sundvall som regisserade filmen, och då hade jag uppfattningen att det var därför den här filmen var rätt bra. Det vet jag inte om jag kan stå för längre, när jag sett några andra riktigt dåliga Beck-filmer som Sundvall regisserat.
 
Manuset är ok, men det är en del saker som ändå inte går ihop. Att stjäla polismannens kläder, det kan väl inte ha varit en del av den grundläggande planen eftersom det skedde med anledning av en slump?
 
Jag är kanske inte imponerad, men en bra film är det med överraskande bra skådespeleri på sina håll, och oväntat annorlunda mot de tidigare filmerna i serien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0