Negroamaro

Igår kväll blev det ett glas negroamaro från Apulien, och närmare bestämt från Copertino. Jag har länge varit svag för dessa viner, men drygt ett glas får räcka per helgkväll. Det märks av bara det.
 
Jag roade mig även med att se Beck - "Mannen utan ansikte" igår kväll medan Valle kollade på något annat. Samma soffa men olika skärmar :-).
 
Den här filmen hade jag nog sett förut, men ändå med bara diffusa minnen. Den var även rätt dålig trots ett intressant tema med hedersvåld. Antar att manusförfattarna ändå kände sig tvungna att väga upp det med myter om att högutbildade invandrare inte kan få arbete och överdrivet rasistiska uttryck till höger och vänster. Något som jag sannolikt bara tog för givet då, men som blir fånigt nu.
 
Orimligt manus också gällande att två personer hade för avsikt att mörda samma person, men att den ena kom lite för sent. Gunvalds beteende mot misstänka "vanliga" människor blev också mest fånigt i den här filmen. Sammantaget en rätt dålig Beck-rulle.
 
Bra börsvecka!
 
Idag blir det träning, städning och musikal ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0