Pantomim

En har ju gått och blivit kulturell, så igår var jag och Bias på mim-teater. Jag har inte riktigt fattat om det är samma sak som pantomim, men de som utförde föreställningen kallar sig Pantomimteatern, men skådespelarna kallar det bara mim. Lite rörigt, men tänk er personer på scen som använder kroppen främst och inte så mycket ord. Ibland ser en svartvita sådana i städer som gör olika saker, men just de ska vara pantomim, men mim är något liknande, om det nu inte är samma sak :-)? Rörigt...
 
Att jag och Bias var där är för att Bias sambo är en mimskådespelare. Det var en föreställning för barn på teater Påfågeln vid Sankt Eriksplan. Vi var alltså där för att kika på henne främst. Det var rätt intressant, och de var duktiga, men kanske inget jag blev helt betagen av. Jag blir även lite fundersam hur det finansieras, men den diskussionen vill jag inte ta nu :-).
 
Efteråt tog vi en bira på Stringfellows och sedan blev det middag på Stockholm Tapas med Valle också. Inte alls en dum kväll.
 
Något oväntat träffade jag på Erik Wåke på tunnelbanan på vägen hem. Det kändes nästan lite overkligt :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0