Full Throttle

Kortare kvar av dagen nu än när jag skrev sist, men ändå rätt mycket kvar :-).
 
En sak som är rolig med PS4, och sannolikt de flesta consoler nuförtiden, är att det finns gamla spel som är upphottade en aning och som finns att ladda ned för en billig penning. Det är säkert möjligt att spela dessa spel gratis på datorn, men eftersom de är så billiga och det är smidigt att spela på TVn osv är det en bra grej.
 
För en tid sedan laddade jag ned spelet Full Throttle Remastered. Det är vad vi förr kallade ett äventyrsspel där en ska lösa en massa problem för att komma framåt. Nuförtiden tror jag dock de här spelen kallas för peka-och-klicka spel. Det kan alltid ha varit fallet, men vi kallade dem för äventyrsspel förr, och det tänker jag göra även nu och i framtiden :-).
 
Nåväl, spelet Full Throttle spelade jag lite grand i högstadiet. Det var en klasskompis, Viktor, som hade spelet och jag lånade det av honom. Vi gillade liknande spel och hjälpte varandra med att spela igenom Monkey Island och Indiana Jones bland annat. Det förra tror jag dock främst var att han hjälpte mig hur jag skulle lösa en massa problem, men det senare har jag för mig att vi försökte klara tillsammans. Det kan till och med ha varit så att han spelade ett tag, och att jag sedan lånade spelet osv. Jag minns inte riktigt. Ialf så hade han Full Throttle och jag lånade det och försökte spela det på datorn hemma, men vår dator var för långsam, så jag har för mig att spelet alltid hängde sig. Jag kom en bit framåt, men sedan orkade inte datorn driva spelet framåt. Som jag minns det gav jag sedermera upp och spelade aldrig igenom spelet, men det har jag gjort nu!
 
Full Throttle Remastered är förhållandevis enkelt och inte så långt, så det har inte tagit så lång tid att klara det. Jag tog förvisso hjälp vid ett tillfälle, men då var jag ändå på rätt spår, men ändå, det blev alltså ett problem som löstes genom fusk. Resten löste jag dock själv. Det som är kvar nu är att få fram några trophys.
 
Kul att kunna komplettera livets misslyckanden så här efter knappt 30 år :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0