Hovstallet

Eftersom de två första dagarna av den här ledigheten blev väldigt lugna kände jag mig lite tvungen att göra något nytt idag också, så idag blev det ett besök till Hovstallet. Det kostade bara 100 kr för en guidad tur och det ligger vid Dramaten, så det var enkelt för mig att ta mig dit.
 
Där fick jag se ett par av hovets gamla bilar, mängder av vagnar och en hel del hästar. Det var kanske inte det mest intressanta jag gjort i mitt liv, men ändå trevlig underhållning en solig söndag. Jag trodde inte det skulle vara så mycket folk, men det var nog ändå en 20 stycken som gick turen.
Den här Daimlern är en riktig klassiker. En rolig sak är att det på registreringsskylten står A1, vilket betyder att det är kungens bil. Så när kungen åkte runt i den här bilen när det begav sig kunde alla se att det var kungen. Sverige var ett annorlunda land!
Den här paradvagnen ska vara en förebild för Askungens vagn, och nog är de rätt lika?
En fick inte klappa hästarna, eftersom de kunde bitas ibland, men en kom ändå väldigt nära. Mäktiga djur!
 
Jaha, då var snart det roliga slut och en ny arbetsvecka är på ingång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0