Helg igen

Då var det helg igen. Rätt kallt och grått ute, men det verkar som att solen ska kunna komma fram idag.
 
Det har varit ytterligare en arbetsvecka med en hel del personalfrågor. Det är kanske nyttigt.
 
Idag blir det förhållandevis lugnt, men imorgon ska vi ut till Tyresö en sväng. Ska bli kul att se något nytt.
 
Igår kväll såg vi den romantiska komedien "Medan du sov". Det är en film från 1995 med Sandra Bullock och Bill Pullman som jag inte tror att jag hade sett förut. En ganska typisk romantisk komedi utan större överraskningar, men som ändå var mycket mysig att se. Både Bullock och Pullman gjorde härliga rollprestationer och manuset var gulligt i brist på bättre ord. Jag hade fått för mig att Bullock var en rätt dålig skådis, men det måste vara något jag bara fått för mig, hon var riktigt bra i den här rollen.
 
Vi öppnade även en ny flaska gewurztraminer. Den här gången från Alsace. Magiskt igen, med smak av päron och fläder, men farligt starkt. Nästan 15 %.
 
Jag har fortfarande ont i nacken och i en arm. Jag borde kanske vila ett tag, men sannolikt beror det på att jag tränar lite för enahanda. När vi flyttat ska jag köpa en gymkort igen, så blir det säkert bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0