Spegellandet

Det har precis snöat en del, så nu är det ett fint vinterlandskap utanför fönstret. Även några minusgrader på det. Riktigt fint!
 
Igår hoppade jag in som chef på jobbet. Ersatte min chef över dagen bara. Det innebar ingenting, men var ändå första gången jag gjorde något sådant. Jag försökte skoja lite om det på morgonmötet, men tror inte det gick hem :-). Eftersom det inte gjorde någon större skillnad för någon var det nog få som brydde sig :-). 
 
Jag har nu även läst "Alice i Spegellandet". Jag skrev nog inte att jag skulle läsa den när jag skrev om "Alice i Underlandet" den 10 april i år, men så har jag tänkt ialf. Jag läste en svensk översättning och var inte överdrivet imponerad. Jag gissar att jag inte greppade allt, men blandningen mellan prosa och dikt är inget jag uppskattar. Även det här med att allt är konstigt i Spegellandet upplevde jag mer som barnsligt än spännande och intressant. Charmen från Underlandet kände jag inte av på samma sätt.
 
Det är väl som med mycket annat, att koncentration, förståelse osv spelar in hur mycket eller lite en uppskattar något.
 
Det här tänker jag mig kommer bli en alldeles utmärkt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0