Tyresö

Nyss hemkommen från Tyresö, eller kanske Bollmora, jag har lite svårt att förstå vad som är vad. Några bekanta har köpt ett radhus där ute. Det blev en lunch och en kort promenad i närområdet. Det vore trevligt att besöka Tyresö slott någon gång, men det hanns inte med idag. Annars har väl Tyresö fram till rätt nyligen främst varit ett handbollslag för mig.
 
Även om det inte är så långt till Tyresö från Sumpan, så tar det rätt lång tid att åka dit och tillbaka. Minst en timme i vardera riktning. Det mest "spännande" med resan var att se betongen vid busshållplatsen vid Gullmarsplan.
Både Edward Hopper och Roy Andersson hade gillat det här.
 
Igår kväll började vi se sista säsongen av "The Crown". Mycket om Diana så klart.
 
Eftersom vi inte gjorde något särskilt igår passade jag även på att se tre historiska dokumentärer. "Bronsålderns kollaps" om dess kollaps runt Medelhavet var bra. Torka, jordbävningar och migration verkar ha lett till kollapsen. Kan det hända igen, sannolikt! "Krigardrottningen Boudicca", om Boudicca som krigade mot romarna, var rätt bra den också. Boudicca har dykt upp några gånger i mina "flöden" de senaste åren, men det är svårt att veta vad som är legend och verklig historia. Alltid kul med en krigarkvinna ialf! Till sist såg jag "Pyramidernas tid", men därifrån tar jag inte med mig mycket. Jag har för dålig grundkunskap om alla faraoner, så det blir mest rörigt.
 
Nu är det snart dags för arbetsvecka igen, jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0