Mat, mat och mat

Gårdagen bestod främst av att äta mat.
 
Lunch vid stranden i Fregene med färsk fisk. Ni vet ett sådant där ställe där de kommer in och visar fisken innan den serveras. Havsabborre och piggvar. Inte dumt det. Pecorino-vin till det, inte det mest glamorösa, men lätt att blanda ihop med fårost :-).
 
Fint att gå runt lite på stranden och doppa fötterna i vattnet. Jag doppade dock bara händerna, men ändå. Jag orkade inte ta av mig skorna :-).
Utsikten från där vi satt på restaurangen Levante i Fregene. Inget överjävligt, men det visualiserar ju :-).
 
Tillbaka hemma sedan bokade vi biljetter till Domus Aurea idag innan vi for iväg med Sara och Danielli till Trastevere för en ny middag på det fina pizzahaket L'Elementare. Kul att servisen hade tröjor med "Natural Born Drinkers" :-). Sådant fåneri har en stor plats i mitt hjärta. Inte fick vi betala heller, det vägrade vårt sällskap, trots att vi försökte :-). Förutom pizza provade vi flera olika smaker av amaro. Det var inte dumt :-).
 
Idag håller Valle på och rensar, och jag gör inget av större intresse, men jag ser fram emot Domus Aurea i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0