Satellite

Vi har under helgen varit och firat världens bästa pappa i Hallsberg. Mycket, mycket trevligt.
 
Jag har fortfarande en hel del saker jag vill skriva, men som jag inte känner någon lust att skriva om i dagsläget.
 
Jag tänker ändå att jag ska försöka vara lite positiv. Under kalaset sa Lisa att hon hade en textrad i huvudet som hon inte kunde komma på låten till. Det enda hon kunde komma på var typ ordet "Johnny", och att det skulle vara en kvinnlig sångröst. Vi försökte komma på vilken låt det var igår, men lyckades inte. Jag satt även och tänkte på det idag, förvisso utan framgång, men jag tänkte för ett ögonblick att det kunde vara låten "Johnny B" med Down Low. Det är det inte, men den låten tog mig vidare till dess original med The Hooters, som är ett band som har många låtar som jag tyckte om när jag var yngre. Jag lyssnade därför en del på den gamla favoritlåten "Satellite" som är magisk. Hur kul är inte textraderna;
 
"Hush little baby don't cry like that
God's gonna buy you a Cadillac
he's chosen you to do his will
you can spread the world in your coupe de ville"
 
"so jump in the river and learn to swim
God's gonna wash away all your sins
and if you still can't see the light
God's gonna buy you a satellite"
 
Den här humorn förstod jag inte när jag var yngre, för jag hörde inte riktigt vad de sjöng hela tiden, men det är ju magi, och det gör mig glad som omväxling. En liten sak kan således leda till en annan, och jag fick känna en känsla av lycka :-).
 
Glädjen och satiren i sådan här musik är något fler skulle behöva mer av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0