En skugga blott

Igår var vi och kikade på samma lägenhet som jag kikade på för typ en månad sedan. Jag gillar den, men det saknas några 100 000 för att vi ska tycka att det är rimligt. Det är lite tråkigt. Det är ändå rätt nära för att vi ska tycka att vi ska kunna köpa, men ändå lite väl långt ifrån :-). Mäklaren ringde mig idag, och det verkade som de skulle få gå ned i pris en del, men inte till våra nivåer. Förhoppningsvis blir det en sättning i höst, men det känns ändå som att det inte kommer att räcka för att vi ska vara nöjda :-).
 
Läsa har som synes blivit en favoritsysselsättning, och det lite enklare böcker. Med Kobo är det så enkelt att köpa hem böcker på en gång. Inte så bra kanske, det blir mycket "skit-litteratur", men det kostar inte så mycket :-). De senaste dagarna har jag läst ut Maria Langs "En skugga blott". En deckare som utspelar sig här i Sthlm och speciellt på ett före detta bibliotek vid Stureplan. En helt ok bok, bättre än den förra jag läste i serien. Som vanligt är det rätt många karaktärer som en inte riktigt hinner lära känna, vilket gör det rätt rörigt, men det är kanske rätt vanligt i deckare, ialf utifrån vad jag har förstått på senaste tiden :-). Kanske inte lika mycket oväntade sexuella relationer i den här boken som i de tidigare jag läst, men intressant att huvudkaraktären Puck var otrogen. I övrigt lite roande hur huvudkaraktärerna så obehindrat lånade ut sin lägenhet. Nee men jag gillade ändå boken, var väl delvis därför jag läste ut den så fort?
 
Jag har även lite annat att förtälja, men det får bli en annan gång. Jag köpte dock en biljett till Dave Matthews Band nästa år, kan bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0