Fredag

Jag köpte ett par flaskor vin efter jobbet. Jag hade tänkt fråga efter en smörig chardonnay. Jag hittade dock ingen personal vid de vita vinerna, så det blev ingen fråga. Jag tog en flaska fransk chardonnay på chans, och får hoppas på att den är smörig. Jag får väl se om en stund.
 
Det bästa med besöket på Systemet var att jag fick visa leg. Det var inte igår jag fick göra det. 41 år gammal och får visa leg, tydligen ialf ibland, det måste väl ändå anses som positivt!?
 
Liverpool vann mot LASK igår i Europa League. Det är nästan märkligt att en sådan match ger mig stort nöje. Ibland, eller faktiskt rätt ofta, känns det som att Liverpool-matcherna är det som ger mig mest nöje i livet. Ialf om jag tar bort att träffa min familj. Nästan märkligt.
 
Igår läste jag ut Lena Anderssons "Var det bra så?". En bok från 1999 om tillståndet i en svensk förort i Sthlm. Det påstås att boken är en satir och humoristisk. Jag ser inte det, och tror inte heller det är tanken. Det är främst en tidig skildring gällande hur sned diskussionen och gestaltandet av invandringen till Sverige var. Den, ialf då, nästan sjukliga bilden av att allt var positivt.
 
Dubbelmord i Sandviken. Skjutning på en pub, och där ialf en felsköts till döds. Sandviken liksom. Tidigare i veckan är det en avrättning av en 13-åring. Vart tar det här vägen?
 
Nu ser jag fram emot en lugn lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0