I övrigt

Det var dock rätt knackigt att gå lite längre, men ändå tydligt bättre än igår. Visningen var intressant, men högst sannolikt för dyrt för oss utifrån vad vi önskar betala i månaden.
 
Kul att se Liverpool vinna mot Aston Villa med 3-0, och det på ett tydligt sätt. Resultatet talar faktiskt för sig självt här, Liverpool var mycket bättre. Under förra säsongen var det rätt sällan jag kände så efter segrar.
 
Förutom att läsa bok såg jag/vi ett par filmer igår. Först såg jag "Ditt eget blod" från Beck-serien. Rätt förutsägbar, men ändå rätt bra. De kanske försökte tona ner det rätt svåra ämnet gällande terror lite, men jag tyckte ändå att det funkade. Jag undrar dock om en fick någon förklaring till varför den unga tjejen mördades?
 
Lite senare under kvällen såg vi "100 steg från Bombay till Paris". En dramakomedi av Lasse Hallström. Jag visste inte att det var en Lasse Hallström-film förrän efteråt, men det kändes då som att bitarna föll på plats. En supermysig film på gränsen till lite äckligt fånig, det är väl rätt typiskt Hallström på senare år? Men här hölls sig filmen på den positiva sidan. Den handlar om två konkurrerande restauranger, och stundtals är det nästan matporr. Charmig film.
 
Under veckan som varit såg jag serien "Amerika och talibanerna". En i raden av dokumentärer om kriget i Afghanistan. Här var det dock fokus på varför USA misslyckades. Det var intervjuer med taliban-ledare, Petraeus m.fl. Det de kom fram till var väl att amerikanerna var för få för att orka hålla "befriad" mark. Istället blev det bara skit för lokalbefolkningen. En annan grej var att talibanerna inte höll allt för många löften som givits i fredsförhandlingar i krigets slutskede.
 
En del grejer jag sett idag får komma senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0