Mordet i prästgården

Jag sov så skönt inatt. Det var svalt och skönt. Jag är väl ingen större supporter av hösten, men att sova när det är naturligt svalt är inte dumt.
 
Under den senaste tiden har jag lyckats läsa en bok i veckan, och nu senast blev det Agatha Christies första riktiga roman med Miss Marple - "Mordet i Prästgården". Som jag skrev för en tid sedan har jag tydligen läst den boken förut enligt en lista jag hittade med böcker jag läst fram till början av 1999. Att jag nu valde att läsa om den är för att jag har en idé att läsa igenom alla böcker med Miss Marple. Boken var ok, men inte mer än så. Alldeles för många karaktärer och sidospår. Det blev lite rörigt, och sedan har inte Miss Marple heller huvudrollen. Lite spretig bok alltså. Det kanske gör att det inte var så konstigt att jag inte kom ihåg någonting från förra gången jag läste boken. Det fanns inte ett spår av igenkännande när jag läste boken nu. Ingenting, niente, nada! Det kanske inte är jättekonstigt eftersom det gått mer än 20 år sedan jag läste boken sist, men jämför jag med "Tio små negerpojkar" som jag kom ihåg rätt mycket ifrån när jag läste om den för en tid sedan, är det ändå lite märkligt.
 
Så kan det vara, nu ska jag försöka se en av de senare filmatiseringarna av boken.
 
Imorgon blir det Yasuragi med jobbet, det ska bli kul!
 
...ja just, det gick även hyggligt att springa idag. Det kändes i låret, men jag kunde ändå jogga rätt normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0