Arne Slot

Arne Slot blir ny manager för Liverpool. Intressant, men tufft jobb för honom. Stora skor att fylla.
 
Screwball-komedi var nog en nytt begrepp för mig. Jag såg en dokumentär om dessa komedier i veckan. Åter massa filmer jag inte sett. Cary Grant verkar vara med i många av dem. Det är typ filmer från 40-talet med framstående kvinnor, skilsmässor och snabb dialog ofta inom societeten. 
 
Jag har även sett serien "Skyttarna" från Uppdrag granskning. Gängmedlemmar som intervjuas. Alla fördomar besannas, kränkta egoistiska män som lever under stark stress. Ska vi lösa det här krävs nog militären och checkpoints. Hade sannolikt fungerat bättre än vad vi vill tro. Tyvärr är det ju en vilja hos många att vi ska ha det så här, sedan är ju frågan hur illa det egentligen är? Antar att de som velat ha det så här tycker det är värt det.
 
Jag minns inte om jag noterat att jag sett serien "Svenska scoop" förut. Det är en serie om olika avslöjanden. Typ när Aftonbladet såg till att "högerextrema" hotade Pascalidou, IB, utvisningarna av egyptierna osv. Sevärt!
 
Annars ett par rätt röriga dagar på jobbet. Ingen lunch igår. Samtidigt kul att det händer något :-).
 
Ikväll Bryan Adams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0