Helgen i övrigt

Det har fortsatt blivit en hel del CM 01-02. Det finns mycket bättre saker att lägga tid på, men ibland måste väl även jag få gå ned mig i ett dataspel :-)?
 
Väl hemma i fredags blev det en lugn eftermiddag med lite spelande. Under kvällen kikade vi på klassikern "Jagad" med Harrison Ford. Det känns som en av de första thriller-filmerna jag såg och att den var rätt het när det begav sig. Jag kom ihåg rätt mycket av de viktiga scenerna i början med buss/tåg-kraschen och mordet. En film en kan kritisera på många sätt, men som underhållning mycket bra.
 
Under lördagen begav vi oss iväg till Hallsberg för att fira mamma och Lo. Det var som vanligt supertrevligt.
En Lo som blåser ut de tre ljusen.
 
I övrigt var Lo ganska rädd för hunden som var på plats under kalaset :-).
 
Det blev lite rörigt när vi åkte tillbaka idag. Valle kom på att hon glömt sin väska med telefon, plånbok mm precis när tåget avgick från Hallsberg. Jag fick ringa pappa som snabbt fick sätta sig i bilen och köra mot Örebro central. Tåget stannar där lite längre, och han hann fram med typ fem minuters marginal :-). Det är kärlek och hjälpsamhet i sin renaste form av världens bästa pappa. Jag tvekade inte heller en enda sekund på att han skulle komma heller :-). Tack!
 
På tåget läste jag ut "Världens sju underverk" av Dick Harrison. En kort bok om de sju klassiska underverken. Nu ska jag även försöka komma ihåg de jag tidigare haft lite svårt att komma ihåg som; Zeus-statyn i Olympia, Artemis-templet i Efesos och Mausoleet i Halikarnassos. De fyra andra kunde jag sedan förut :-).
 
Fint att nyss se Liverpool vinna igen mot Fulham borta också :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0