Ingen uppflyttning...

Vi lyckades med konststycket att förlora med 6 bollar borta mot Hultsfred, vilket gjorde att det blev förlängning där vi sedermera förlorade. Det började ganska så bra för oss, vi ledde ett par gånger i första halvleken, och låg bara under med en boll i halvtid. Det kändes som vi hade kontroll på matchen, för vi hade missat en hel del avslut men var ändå med, och vårt försvarsspel funkade väldigt bra. En sak som var negativ var att Anton skadade sig, men han hade inte kommit till sin rätt i matchen innan ändå, så man var inte så orolig över det. Jag spelade de sista 15-20 minuterna i första halvlek, och det gick väl helt ok, ett avslut och ett mål, men jag var rätt seg i benen så jag orkade inte springa lika hårt på kontringarna som jag borde ha gjort. Segheten gjorde att jag ville byta i halvtid, vilket jag också gjorde. I andra halvlekens början tappade vi matchen totalt. Hultsfred spelade ett offensivt försvarsspel, som de iofs gjort hela matchen, men i andra halvlekens början lyckades vi inte komma genom det alls och vi blev alldeles för stillastående. I sådana lägen är det bra att få så kallade lätta mål, men det fick vi inte vilket delvis berodde på att Anton hade skadat sig. Nog för att han inte kom till så mycket när han spelade, men med lite mer hjälp hade han nog gjort det. En annan negativ aspekt var att de kvarvarande niometersspelarna blev mer trötta då än vanligt. Hursomhelst spelade vi riktigt dåligt både framåt och bakåt en stund i andra halvlek så att Hultsfred fick 6 bollars försprång. Hade inte Gurra kommit in och gjort några viktiga mål i slutet så hade vi nog förlorat redan efter full tid. Således låg vi under med 6 mål när matchen var slut, så det blev 2 gånger 5 minuters förlängning, där jag av någon anledning fick förtroendet att spela. Förlängningen började bra för oss när först Jacke och sedan jag gjorde varsitt mål. Men Hultsfred kom igen och lyckades tillslut vinna. Därmed blev det inget division 2 spel i år heller. Det var många ledsna miner efteråt. Jag var nog den som brydde mig minst, vilket antagligen beror på att man inte varit med hela säsongen och inte heller spelat så där jättemycket. Nu får vi se hur det blir nästa år. En del pratar om att sluta, men jag tror de flesta fortsätter. Har vi kvar samma lag nästa år, plus någon mer bra niometersspelare så kommer vi vara ett direktuppflyttat division 2 lag nästa år.
Innan jag började spela i år, och de i laget sa att de skulle satsa för att kunna gå upp en division, trodde jag de skämtade... Men efter att ha tränat hårt och att Anton utvecklats enormt så blev det ändå kval. Så vi borde vara nöjda med säsongen, trots att det känns skit för många nu. Jag kommer nog satsa ordentligt nästa år. Vill se om man kan bli bra igen :-). Hatar att vara en halvdålig i mängden :-).
Nu när vi förlorade matchen svider några andra saker ganska mycket... Det kostade 170 kr att bo på hotell där nere i Småland en natt innan plus att vi stannade och käkade buffé på Scandic på vägen ner som kostade 140 stackars lånade kronor. Bufeén var inte ens god. Jag var den enda som var emot att stanna där och käka, så då var det bara att hänga på. Ja ja så kan det vara, tufft att vara fattig student :-).

I söndags var jag hos storasysters familj och firade att Lisa fyllde 1 år. Hon fick badskum av mig he he... Hittade inga bra kläder att köpa och syrran sa att Lisa och Saga tyckte det var kul att bada i skum :-). Det blev massa kakor, tårta och mat på kalaset. Gott, gott! Efter det var jag ute i Almby och knallade och kollade lite underlig film. Var typ en informationsfilm om Närke, och de hade t.o.m. varit på Ahlsell och filmat :-). Flera bekanta var med, och när jag tänker efter kommer jag nog ihåg att det var några där och filmade en gång för några år sedan :-).

Idag har jag varit och förberett lite skolsaker på stadsbiblioteket, annars har det varit lugnt, blir väl lite gymande senare ikväll med Nils. Nee nu är det nog dax för lite eftermiddagslur :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0