Rätt uttråkad just nu...

Just nu har jag inte så där jätteroligt. Jag sitter mest och pratar massa blaj blaj med lite folk på MSN, iofs rätt underhållande, men kanske inte så hjärnstimulerande :-). Depeche Mode ljuder just nu ur högtalarna på en ganska så låg volym, och det är kanske inte den musiken man blir som mest uppåt av heller :-). Oftast ganska mörkt och melankoliskt, men jag måste lyssna in mig lite mer på de nya singlarna inför spelningen jag ska se i sommar.

Liverpool är i final i FA-cupen för första gången på några år och ska där möta West Ham, så det borde finnas en bra chans till en seger i cupen. Chelsea nedkämpades i semifinalen med 2-1. Liverpool var bättre i 60 minuter, sedan fick Chelsea ett slarvmål och det blev väldigt skitnödigt i Liverpoollaget, vilket ledde till att Liverpool bara försökte sparka bort bollen hela tiden. Det var riktigt nära 2-2 en gång på slutet, men annars såg det ganska stabilt ut bakåt trots Chelseas press sista 30 minutrarna. Maurinho skyllde så klart på domaren efteråt. Kan förstå honom lite kanske, men det var inte så att de två domareingripanden han pratade om var helt konstiga.

Idag har det blivit lite MC-åkande igen. Det var nästan helt perfekt väder med lagom värme och solsken, men de får snabba på lite med grusborttagningen tycker jag. Än så länge har inte Pelle fått igång någon av sina motorcyklar så jag får åka ensam, vilket är lite tradigt, men han löser det nog snart. Jag måste köpa en ny framskärm, för min är sprucken. Det är inte säkert att det felet går genom besiktningen. Måste beställa en tid för besiktning också.

Nu i veckan ska jag fixa målarfärg och måla om mitt kök :-). Det kan nog bli kul. Får varva det med att skriva hemtenta. Behöver inte vara så seriös på tentan för att jag behöver bara få godkänt i och med att jag ändå  inte kan få VG i kursen. Läraren blev lite off när jag uttryckte det på senaste seminariumet och svarade - Det handlar ju om hur mycket man vill lära sig :-).

Det har varit en väldigt lugn helg. Har mest softat och hjälpt pappa med lite saker. Garderoberna som jag skrev om sist blev bra till slut med hjälp av ett utbyte av en planka.

Ehh nu orkar jag inte skriva mer. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0