Det regnas där ute och softas här inne...

Det fanns tankar på att den här dagen skulle bli ganska så syselsatt, men så blev det inte för att det har regnat hela dagen från och till. Kan man säga att det regnat hela dagen från och till? Regnar det hela tiden så regnar det uppenbarligen inte från och till... Men hursomhelst, jag tror ni förstår det jag ville få fram innan. Vi hade alltså tänkt att spela lite frisbeegolf idag, men så kom vi på att det är jobbigt att vara blöta så vi dissade det. Jag blev tvungen att slå upp ordet frisbee i mitt ordlexikon nu för att jag var osäker på om det stavas fresbee, freesbee eller frisbee?... Det stavas frisbee, ialf på svenska. Jag kan nog mycket väl skrivit på flera olika sätt tidigare i bloggen. Dagen blev då lite annorlunda än tidigare tänkt. Jag har mest suttit här framför datorn och laddat hem ganska så menlösa skivor som Absolute Kidz och Most Wanted samlingar. Blev så för att jag hade några innan och vill ha hela serierna. Emellan det har jag hunnit se klart på Donnie Brasco och ätit lite. Filmen var riktigt bra och handlar om vänskap. Vänskap är ganska lurigt och att hitta vänner som man trivs till 100% med är nog inte helt lätt, men jag tycker jag börjat hittat rätt. Skönt att bli accepterad för den man är och få göra vad man vill utan att någon ska sabba eller försöka trycka ner en.

Hörde igår att det gick att läsa i min blogg dagen före vad jag skulle göra på fotbollsuppvärmningen dagen efter :-). Det fick mig att dra på smilbanden :-). Ganska så jobbig handbollsträning igår igen, men det blir roligare och roligare för varje gång. Nya tränaren är hård och går in mer på detaljer än vad andra tränare gjort innan. Det gäller bara att svälja stoltheten och försöka förbättra sig på det som behövs :-). Men ska jag vara ärlig så kan det här mycket väl vara min sista handbollssäsong... Så roligt är det inte att träna stenhårt. Det som är kul är när det går bra under en match, men i år vet man inte ens om man kommer få spela för att det är så hård konkurrens på min position. Eller speltid kommer det bli, men hur mycket är svårt att säga. Om alla kantspelare kommer fortsätta spela som tränar nu och ingen blir skadad lär ialf en bli överställd varje match.

Jag hade ett ganska långt telefonsamtal igår som kanske kan vara intressant... Alltid roligt med människor man kan diskutera diverse mer eller mindre viktiga saker med.

Det var lite fördriva tid svammel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0