Fallskärmshopp!

De senaste två nätterna har jag sovit lite halvdåligt beroende på att jag sovit i Hallsberg hos mor och far, och beroende på att jag skulle hoppa fallskärm idag. Man är ibland lite väl riskmedveten så att man ligger och funderar på alla diverse faror som ett fallskärmshopp innebär. Innerst inne vet man att det är relativt ofarligt, men många människor med mig blir något osäkra när de inte har kontroll över situationen. Hursomhelst var det helt lugnt när man väl kom ut till fallskärmsklubben och man fick träffa den man skulle hoppa med. Han var en soft snubbe som man snabbt fick förtroende för. Inte alla "lärare" man får det för... Då försvann all rädsla och man blev mer nervös över att man skulle glömma bort någon av de instruktioner man fått för att fallskärmshoppet skulle bli så bra som möjligt. När man sedan väl hoppade var det bara härligt :-). Jag trodde jag skulle vara ganska rädd tills fallskärmen vecklades ut, men det var helt fel och det var bara grymt härligt att falla fritt i 200 kmh :-). En kille hoppade bredvid och filmade allting, och det ska bli riktigt fräckt att se hur man ser ut när man faller fritt :-). När man väl kommit ner på marken ville man in i planet för att hoppa igen, men så blev det så klart inte :-). Det var jag och Nisse som hoppade, och Nisse vann klunsningen så han fick börja. När jag satt där på marken medan han hoppade gjorde några andra fallskärmsnissar sitt bästa för att skrämma upp mig lite extra :-). Det var Nisses födelsedag idag också. Grattis Nisse!

Jag käkade på en pizzeria idag som hade vedugnsbakad pizza och det var gott, men ingen extrem skillnad mot "vanlig" pizza.

Nee nu börjar dubbade Beck igen :-). Ser så töntigt ut när det är dubbat :-).

Kommentarer
Postat av: Miian

Mehhn Miia vill osse hoppa*hoppar*!

2006-08-24 @ 07:39:24
URL: http://miian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0