Måndag!

Idag är det måndag och det har tränats på gymet och spelats frisbeegolf. Sist vi lirade vann jag båda rundorna, så jag kände mig som stormästare innan dagens drabbning :-P. Men det gick inte lika bra idag plus att Henke spelade alldeles för bra, så han vann första rundan ganska klart på personligt rekord. Den andra rundan vann jag visserligen men jag hade ändå fler slag än vad Henke hade första omgången. Förutom vi två var även Jonas Thunell med och spelade :-). Han måste slipa spelet lite mer för att vara med i toppstriden än så länge, men det kommer nog :-).

Den nyss gågna helgen har jag änvänt till att partaja och till att hjälpa Fossmo och Hanna att flytta. De har typ blivit grannar med mig, så som trevlig granne hjälpte man till med flytten :-). De hade så klart lyckats välja en av årets varmaste dagar till flyttdag och deras nya lägenhet låg så klart högst upp i ett 4:a våningshus. Det blev med andra ord rätt jobbigt :-). Men det gick rätt fort för att vi var ganska många som hjälpte till, och så blev man bjuden på mat så det var inte så farligt egentligen :-).
Kvällen spenderades sedan på en inflyttningsfest hos Matz och Sandra ute i Bäckatorp. Det blev en småtrevlig fest som kanske aldrig tände till ordentligt, men det var mysigt. Det dracks några öl, spelades lite kubb och hölls ordning på lillasyster :-). Var ialf ett par killar som raggade svinhårt på henne, och då får man kritik bara för att man säger vad man tycker. Om jag tycker en kille ser ut som en tönt eller verkar blåst så måste man väl säga det :-). Sedan tycker jag inte att jag har något ansvar av att vara väldigt trevlig mot dem heller. Så man fick så klart höra att man varit sur och otrevlig dagen efter :-). Det var ju faktiskt en rätt kul grej också :-).

Igår blev det bad i Tisaren och det var inte värst varmt i vattnet. ÖSK vann igår och undra varför? Jo för att Jelecak inte var med. Sedan tror jag att Jansson inte heller spelade. Utan de två spelarna tror jag inte ÖSK kan förlora mot något lag i Superettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0